vrijdag 11 januari 2013

zeldzaam pastel Petrus Regout

het blijft uniek hoe er toch steeds weer items van het pastel servies van Petrus Regout opduiken die ik nog niet heb,
het rose suikerpotje ( model naam Riga) is een heel leuk item maar met de uitsparing voor een lepeltje zie je ze echt heel zelden, de okergele chocolade kop en schotel met auto print een super item die ik miste ( ook zeldzaam) en als klap op de vuurpijl de rechte auto beker met oor zooooooo zeldzaam iik wist niet dat deze bestond, dus weer helemaal happy met mijn nieuwe vondsten :-))  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
een tijdje terug vertelden ik over de haaklessen die ik volgden met de nadruk op volgeden want dat was mijn ding niet, het lukte echt echt echt niet wat een bewondering heb ik voor al die haaksels die ik op verschillende blogs tegen kom,
roosjes, hartjes, uiltjes noem maar op zooooooo schattig allemaal.
Maar ik stapte over op breien, en wat denk je ik ben al met mijn achtste trui bezig, allemaal mini truitjes voor in mijn Round Robin notebook boekjes, er zitten wat gaatjes in van steken die zijn gevallen enz. maar ik word er steeds beter in wie weet brei ik ooit een trui voor mijn eigen ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
in een brocante loods vond ik deze vintage kinder kralen uit de jaren 60 nog helemaal compleet, ze hangen aan de binnenkant van mijn kast en als de kastdeuren open gaan is dat echt mijn "schatkamer"

iedereen een heel fijn weekend en kleed je warm het word koud ;-)

IrmaXXX  
 
 
 
 
 
 
 

16 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat moet het bij jou zonnig zijn in huis. Al die vrolijke kleuren. Echt genieten.
Groetjes Marguerite

Pleuntje zei

Zelfs jij als verwoed verzamelaarster kan dus nog verast worden. En wat een schattige truitjes, op naar een maatje meer. X

Evarommeltjes zei

Woow wat een mooie vondsten weer en wat lief dat mini gebreide truitje!

Madelief zei

Prachtige vondsten Irma! Ik kan mij voorstellen dat je er blij mee bent.

Fijn weekend!

Madelief x

Deborah zei

Your knitting is so cute! have a wonderful weekend sweetie :)

Bee happy x

lien zei

Wat leuk die bekers met oude voertuigen, enig! En.... je 8e trui? Wow!!!

Rosanne zei

Wat een genieten van al die mooie kleurtjes

Collie-Collie.com zei

Je komt toch steeds onbekende dingen tegen van het Petrus Regout servies, wat leuk om dat ineens tegen te komen, ook bijzonder trouwens.

Wat een schattige truitjes heb je gemaakt. De mand met je breipennen is al een plaatje op zich, gezellig hoor.

Groetjes, Collie

BIEN MAAKT zei

Oh wauw wat een geweldige kopjes en potje!!!!

Die kralen vind ik ook echt het einde!!!!

Musje zei

Mooi je zeldzame vondsten,dubbelleuk dan,hahahahah ik kan ook echt niet haken,baal er zo van en breien haha ook met gaten,mijn gelukspoppetje was eens zo groot als die van mijn zus die wij breide,nu doe ik dat ook niet meer en ook de naaimachine is iets wat ik niet onder de knie krijg,grrr zo jammer,je truitje is schattig,fijn weekend,lieve groet Musje.

Zaanse Zolder zei

Wauw, wat goed dat je dat dan toch nog gevonden hebt ! Mooi hoor! En die kralen.... volgens mij had ik die vroeger ook, zijn rond met zo een stokje eraan die je dan in de volgende klikt toch? Wat een vondst!!!
En heeeee maakt het wat uit dat je niet kunt haken, jij kunt hele andere dingen weer heel erg goed lijkt me !!

paula zei

hoi Irma
breien is ook erg leuk en weet je wat ook leuk is ?
als je het kleine truitje bijna af hebt het truitje op 2 coctail prikkers te zetten en het niet afhechten en er een mini bolletje wol aan laten hangen
En wat een schattig muisje heb je
groetjes Paula

polkadotpeticoat zei

One word sums up this whole post dreamy.....dreamy dreamy dreamy.....ok 4 words.....Heidi

Tante Jannie zei

Wat een prachtige vondsten! Ik vroeg me nog even af... Had je mijn mailtje nog ontvangen over het snailmailen? Groetjes!

Caroline zei

Ohhh, wat een schitterende Petrus aanwinsten, dat suikerpotje ! En je auto's, wat een supervondsten. Lekker aan het breien ? Ziet er goed uit ! En die kralen zijn zooo leuk, wat een heerlijke kleurtjes !

Riitta Sinikka zei

♥ Super♥♥ Love all your things!!♥ xxx Riitta